Chassis
Een standaard chassis wordt vervaardigd uit staal, dikte en grootte naar design.
Het is ook mogelijk om te kiezen voor een aluminium of inox chassis om roest te vermijden.
Voor een offroad model wordt er steeds een steviger chassis ontworpen om het ruiger terrein de baas te kunnen.
Rijhoogte
De rijhoogte is vooral belangrijk voor de offroad avonturiers.
Hoe hoger de trailer, hoe gemakkelijker je obstakels de baas kan.
Hou er rekening mee dat de dissel meestal het laagste punt zal zijn tijdens het offroad rijden, vooral bij afdalingen.
Remmen
De keuze beperkt zich tussen geremd of ongeremd.
Het is altijd aangeraden om voor remmen te kiezen.
- Kortere remafstand
- Rijcomfort
- Voor offroad ten zeerste aangeraden om afdalingen veilig te maken
Vering
Je kan kiezen uit 3 soorten vering:
Torsievering:
Deze vering werkt d.m.v. het torderen van kunsstof. Dit is de minst geveerde vorm en de aanhanger zal contact met de baan verliezen bij putten of oneffenheden.
Bladvering:
Goedkoper, simpel en robuust.
Spiraalvering:
Spiraalvering biedt meer articulatie en meer comfort.
As
Je kan kiezen uit 2 soorten assen:
Volle as:
Dit is goedkoper maar biedt door de band minder vering en articulatie.
Onafhankelijk A-frame:
Dit houdt in dat elk wiel onaafhankelijk kan veren zonder invloed van het andere wiel. Gevolg hiervan is een betere rijkwaliteit doordat de trailer meer contact geeft met de grond. het resulteert ook in minder vibraties wat ten goede komt aan de levensduur van de trailer en z'n onderdelen. (voor koelkast)